sobota 22. decembra 2012

Vianoce na slovenskú nôtu (6)


Predposledný deň nášho projektu na Vás čakajú so svojimi odpoveďami autory Mirka Varáčková, Kristína Mišovičová a u Sue nájdete Andreu Rimovú a Róberta Dydu.

......................................................................................................................................

Miroslava Varáčková

1. Pre každého znamenajú Vianoce čosi iné. Pre deti kopec darčekov, pre tých starších spoločné chvíle s rodinou alebo čosi duchovnejšie.e Čo znamenajú tieto sviatky pre Vás?

Vianoce sú pre mňa a moju rodinu v prvom rade kresťanský sviatok, počas ktorého si pripomíname narodenie Ježiša. Snažím sa viesť aj svojich dvoch synov k tomu, aby ich nevnímali len ako čas hojnosti, ale aby si uvedomovali aj hlbší význam týchto sviatočných dní. Obaja ešte stále veria na to, že darčeky nosí pod stromček „Ježiško“, takže o to viac sú pre nich Vianoce magické. Okrem toho sú pre nás, samozrejme, časom rodinných stretnutí a príjemnej pohody.

5. Neodmysliteľnou súčasťou Vianoc je aj vianočný stromček? Ako vyzerá ten váš? Dávate prednosť živému stromčeku alebo umelému? Uprednostňujete jednofarebnú výzdobu, mix farieb alebo prírodnú výzdobu?

Pokiaľ mi pamäť siaha, vždy sme mali doma stromček umelý, či už ide o spomienky z detstva alebo o dospelosť. Kvôli vôni si prinesieme zopár vetvičiek, z ktorých vyrobíme ikebanu a ozdobíme svietniky, nemusíme predsa lesu „kradnúť“ celý strom. Čo sa týka farebnosti, som verná klasike – červená a zlatá musia byť, tie mi k Vianociam pasujú najviac.

6. Každého z nás isto poteší darček, či už ho očakávame alebo nie. Aké darčeky urobia radosť Vám a akými darčekmi zvyknete obdarovávať svojich blízkych?

Poteší ma každý dar, ktorý je venovaný z lásky. Blízkym darčeky vyberám podľa ich želaní, keďže už niekoľko mesiacov popredu nenápadne /alebo nápadne?:D/ sondujem, komu by čo urobilo radosť.

7. Pred Vianocami obvykle býva zhon. Nakupovanie darčekov, pečenie. Nechávate si to na poslednú chvíľu alebo darčeky nakupujete v predstihu?

Ale kdeže v predstihu! :D Každý rok si sľubujem, že začnem nakupovať na jeseň, ale VŽDY to dopadne rovnako. Niekedy v októbri síce kúpim zopár drobností, keďže vtedy zvykne chodiť môj manžel do Brna na výstavu veteránov a ja ten čas obvykle trávim v jednom z obchodných centier, keďže ma nebaví pozerať každý rok na tie isté autá a motorky, ale väčšinu darčekov naháňam až tesne pred sviatkami. A inak to nie je ani teraz. Dnes je štvrtok, Vianoce začínajú o štyri dni a mne ešte chýba kopa vecí. O pečení radšej ani nebudem písať, lebo by ma opäť začala chytať panika z nestíhania. :D

9. A ešte poslednú otázočku. Čo by ste zaželali svojim čitateľom k Vianociam? 

Pokoj v duši, lásku v srdci, v rodine pohodu a pocit spolupatričnosti, pod stromčekom radosť a nech je atmosféra, čo zaplní Vaše domovy, rozprávkovo magická.

Na záver by sme sa Vám chceli veľmi pekne poďakovať, že ste si našli čas a zodpovedali naše otázky a zároveň by sme Vám chceli popriať príjemné prežitie vianočných sviatkov.

***

Kristína Mišovičová

5. Neodmysliteľnou súčasťou Vianoc je aj vianočný stromček? Ako vyzerá ten váš? Dávate prednosť živému stromčeku alebo umelému? Uprednostňujete jednofarebnú výzdobu, mix farieb alebo prírodnú výzdobu?

Keď som bola dieťa, mali sme každý rok nádherný obrovský živý stromček a túto tradíciu sa snažíme dodržiavať aj naďalej. Výzdoba je u nás viac – menej tiež tradičná, kombinácia zlatej, červenej a striebornej farby.

6. Každého z nás isto poteší darček, či už ho očakávame alebo nie. Aké darčeky urobia radosť Vám a akými darčekmi zvyknete obdarovávať svojich blízkych?

Pre mňa je najkrajším darčekom stráviť Vianoce v kruhu svojich blízkych, mojej rodiny.. Svojim blízkym sa vždy snažím darovať niečo, čo by si sami nekúpili a čo ich poteší.

7. Pred Vianocami obvykle býva zhon. Nakupovanie darčekov, pečenie. Nechávate si to na poslednú chvíľu alebo darčeky nakupujete v predstihu?

Každý rok si poviem, že budem darčeky kupovať priebežne, no aj tak to vždy nakoniec dopadne tak, že ich zháňam na poslednú chvíľu. Nie je to ani tak kvôli tomu, že by som nemala čas, ale skôr preto, že ak ich kúpim skôr, tak ich vždy do Vianoc rozdám a musím kupovať nanovo J.

8. Každoročne počas Vianoc zaplnia televízne stanice vianočné filmy a rozprávky, či už tie chronicky známe alebo nové. Ktoré si Vy radi pozriete?

Moja najobľúbenejšia vianočná rozprávka je rozhodne Tri oříšky pro Popelku, ale tiež Mrázik, Perinbaba, Byl jednou jeden kráľ a všetky tieto klasické „česko-slovenské“ rozprávky. Z tých modernejších si radi pozrieme napríklad Sám doma 1.

9. A ešte poslednú otázočku. Čo by ste zaželali svojim čitateľom k Vianociam?

Všetkým mojim čitateľom želám nádherné, nezabudnuteľné Vianoce, plné lásky, radosti a rodinnej pohody, aby nikto nebol sám a na každej tvári žiaril šťastný úsmev.

Na záver by sme sa Vám chceli veľmi pekne poďakovať, že ste si našli čas a zodpovedali naše otázky a zároveň by sme Vám chceli popriať príjemné prežitie vianočných sviatkov.

......................................................................................................................................

Zajtra je posledný deň nášho projektu a na Vás čakajú  autori Lena Riečanská, Karin Krausová, Marek Zákopčan a Marja Holecyová. :)

A ešte dnešná hudobná bodka. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že komentujete moje články, veľmi si to cením. Snažím sa na každý komentár, skôr či neskôr odpovedať. :) Prosím vás, nepoužívajte v komentároch vulgárne a urážlivé slová.