sobota 25. mája 2013

Sofia Vitalle – Seduktor: Pred osudom neutečieš

Autor: Sofia Vitalle
Počet strán: 296
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: IKAR
Anotácia: Po päťsto rokoch sa znova začal ten kolobeh. Znova sa začal lov. Lov, v ktorom môže vyhrať len jeden. Seduktor, Pokušiteľ, Zvodca hriešnikov. Jeho úlohou je poslať sedem nevinných duší do zatratenia. Je rozhodnutý urobiť to za každú cenu. Odmenou preňho má byť dávno stratená sloboda. Do cesty mu však vstúpi neznámy cudzinec, ktorý so sebou prinesie pochybnosti. Otázky, na ktoré nikdy nedostal odpovede, sa okolo neho začnú vznášať ako búrkové mračná. Zatúži po pravde. Pravda však prináša nevídané odhalenie. Zlomí ho to poznanie – alebo posilní? Dokáže odolať pokušeniu?
Po knihe Seduktor od Sofie Vitalle som siahla z čírej zvedavosti a preto, že slovenské knihy v poslednej dobe tak trochu viac vyhľadávam no a táto znela už podľa anotácie zaujímavo tak som si povedala prečo ju neskúsiť?

Kniha už podľa anotácie sľubovala vcelku zaujímavý zážitok, námet v našich končinách doteraz nevyužitý. Je pravda, že príbeh alebo teda jeho námet je originálny a osobne som na podobný nenarazila ale...bohužiaľ je tu ale, ktoré mi bránilo aby som knihu ohodnotila na výbornú.



Už od začiatku mi na knihe dačo jednoducho nesedelo. Nevedela som si pomôcť ale pokušiteľ alias Seduktor (kto toto vymyslel?) mi jednoducho nesadol jeho neustále, permanentné a niekedy už parádne otravné úškrny mi liezli nanajvýš na nervy nehovoriac o mojom pocite (ktorý ma neopúšťal prvých niekoľko kapitol), že čítam to isté dokola len so zmenou mien a prostredia.

Zvodca hriešnikov, ktorý musí poslať sedem nevinných duší do zatratenia – originálne, zaujímavé ale...a zasa sme pri tom ale, ktoré ma sprevádzalo celou knihou. Sedem duší to si predsa pýta niečo originálne, čo ich pošle do „horúcich pekiel“. A tak prečo nepoužiť sedem smrteľných hriechov. Nápad vskutku zaujímavý no jeho prevedenie je tým ďalším ale teda ďalšou výtkou tomuto dielku.
„... nemôžeš ujsť, pred osudom neutečieš, nedá sa ujsť a ani ty neunikneš...“
Možno to chápem zle ak hej tak ma to mrzí no asi s tým nič nenarobím pretože je to môj pocit ale neviem si predstaviť, že jednorazovým previnením sa voči siedmym kapitálnym hriechom je duša odsúdená na zatratenie, skutočne nie. Vždy som to brala ako ich sústavné porušovanie nie dajaký chvíľkový poklesok. Viete si predstaviť, že ja jedinú myšlienku závisti by ste získali jednosmerný lístok smer večné zatratenie? Úprimne, koľko by nás tu ostalo...žeby nik?

No samozrejme, kniha nie je až taká zatratenia hodná ako spomínané duše. Príbeh bol ako som takisto spomínala originálny a osobne sa mi páčil teda ak nerátam prvé približne dve tretiny knihy pri ktorých som sa pýtala kedy sa to rozbehne. Trvalo to dlho no dočkala som sa a vtedy ma kniha skutočne bavila a ja som ju hltala, obracala stranu za stranou snažiac sa zistiť viac.

Kým samotná hlavná postava Seduktora ma tak mierne, občas viac otravovala postavu ďalšieho padlého (alebo čím vlastne je) Caima som fakt žrala. Tento „amigo“ ma dostal neviem čím asi to bolo skrátka jeho celkovým vystupovaním ale ja som si túto postavu neskutočne obľúbila uvidíme ako to bude s mojimi sympatiami ďalej, či si ich udrží a ktovie možno aj Seduktora vezmem na milosť.

Autorská dvojica nechala na záver knihy veľa nevypovedaného, veľa načatého, proste niektoré esá v rukáve sa rozhodli si nechať do ďalšej knihy a i keď začiatok Seduktora bol pre mňa trochu slabý, záver bol skvelý a som naozaj zvedavá, čo na nás autorky ešte vybalia. 


Moje hodnotenie:

4 komentáre:

  1. Už som knihu zaznamenala a notácia sa mi zdá veľmi zaujímavá, snáď sa ku knihe raz dostanem 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Neznie to zle, ale vďaka tvojej recenzii vidím, že sa do čítania ani nebudem hrnúť.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja sa akurát idem do knihy pustit no som zvedavá :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentujete moje články, veľmi si to cením. Snažím sa na každý komentár, skôr či neskôr odpovedať. :) Prosím vás, nepoužívajte v komentároch vulgárne a urážlivé slová.