štvrtok 27. septembra 2012

Knižné naj (5)


Jane Austen, Seth Grahame-Smith – Pýcha a predsudok a zombiovia

Najobľúbenejšia postava (ženská) - tou sa stala Elizabeth Bennetová. Nečítala som knihu Pýcha a Predsudok (shame on me) a tak nemôžem veľmi porovnávať s knižnou predlohou. Avšak v tomto prevedení známej Austenovky som si Elizabeth skutočne obľúbila. Je sebavedomá, odvážna, inteligentná a má aj parádne podrezaný jazyk. Na dobu kedy sa príbeh odohráva je celkom modernou ženou. A bonus je, že ovláda bojové umenia! Bolo fakt veselé sledovať ako zabíja zombíkov, premôže ninjov a dá na frak lady Catherine a i samotnému pánu Darcymu. 

Najobľúbenejšia postava (mužská) – tu si prvenstvo na plnej čiare získal pán Darcy. Kto by ho aj nemal rád všakže. Ja po pravde ani neviem poriadne čo k nemu povedať. Ako som už spomínala porovnať z pôvodnou knihou nemôžem a filmovú verziu sem pliesť nebudem. Skrátka a jasne ma ten chlap očaril. Na prvý pohľad sa javí ako povýšenecký snob a možno ním aj tak trochu bol no takisto ako Elizabeth som zistila, že je v ňom proste čosi viac, (A to nerátam, že je jedným z najlepších zabijakov zombíkov v Anglicku! :D ) v čom ma utvrdilo aj jeho konanie.

Postava ktorú by pokojne mohli zombíci zjesť na večeru no nestalo sa – ja viem, že by to nebolo asi pekné keby takýto osud postretol mamu Elizabeth a teda pani Bennetovú no nemôžem si pomôcť ja by som také dačo len privítala. Tá ženská mi doslova pila krv svojim správaním i keď si to asi ani neuvedomovala mala to totiž v povahe. Bola na môj vkus neskutočne nevychovaná, dotieravá a iba zahanbovala celú svoju rodinu. Ja mať takúto mamu asi sa už sama hodím medzi tých zombíkov a ponúknem sa ako hlavný chod. Po tých karfioloch by to bolo pre nich isto spestrenie.

WTH moment 1 - to bola určite časť, keď som sa dozvedela, že Charlotte je nakazená a pomaly ale isto nákaze podlieha. Prekvapilo ma ako si niekto môže nevšimnúť to ako sa jeho drahá ctená manželka mení na mozgy požierajúce monštrum. No vraví sa síce, že láska je slepá no netušila som, že až takto veľmi. Nuž možno sa pán Collins tešil, že ho jeho manželka miluje pre to čo má v hlave ktovie.

WTH moment 2 - tu už som prestala chápať úplne. Možno je to tým, že som videla nejaké tie zombie filmy a tak mi skutočne nešlo do hlavy AKO si môže zombie pomýliť ľudský mozog s hlávkou karfiolu? Nie som síce odborníčka ale mám taký dojem, že nejaké tie rozdielu tu sú.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že komentujete moje články, veľmi si to cením. Snažím sa na každý komentár, skôr či neskôr odpovedať. :) Prosím vás, nepoužívajte v komentároch vulgárne a urážlivé slová.