utorok 1. novembra 2011

Alexandra Adornetto - Záblesk /Záblesk #1/

Autor: Alexandra Adornetto
Názov: Záblesk
Originál názov: Halo
Počet strán: 333
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: IKAR
Anotácia: Hoci sa v ospalom mestečku Venus Cove nikdy nič zvláštne nedeje, práve sem sú vyslaní traja anjeli – bojovník Gabriel, liečiteľka Ivy a neskúsená Bethany, aby plnili svoje poslanie na Zemi a postavili sa proti silnejúcim temným silám. Bethany je z trojice anjelov najmladšia a viac než silám Zla musí čeliť volaniu vlastného srdca, ktoré ju priťahuje k mladíkovi Xavierovi. Láska anjela k pozemskému chlapcovi však porušuje všetky zákony neba a ani nebesá nie sú nekonečne trpezlivé. Navyše sa v mestečku nečakane zjavuje tajomný študent a každému pripomenie, že nadprirodzené sily nebývajú len láskavé a dobrotivé. A čo je najhoršie, zálusk si robí aj na Bethany, ktorá sa tak ocitá v smrteľnom nebezpečenstve.
Keďže anjeli patria medzi moje obľúbené nadprirodzené bytosti a rada ich vyhľadávam nielen vo filmoch ale aj knihách. A tak po pár knižkách z touto tematikou bol Záblesk pre mňa jasnou voľbou.

No nemala som od tejto  knihy očakávať dačo viac ako romantický príbeh zakázanej lásky medzi anjelom a človekom. Osobne som stále dúfala, že objavím nejakú hlbšiu myšlienku a možno aj nejakú akciu alebo aspoň jej náznak no po prečítaní polovice knihy sa stále žiadna neobjavovala. Na každej pribúdajúcej strane som narazila iba na nehynúcu lásku Beth a Xaviera a ich romantické výlevy ako bez seba nemôžu žiť pretože je to ako byť bez kyslíka.  Vplyv Twilightu je cítiť v mnohých súčastných young adult knihách a kniha 19 - ročnej  Alexandry Adornettovej v tomto nieje žiadnou výnimkou.  

No napokon som sa dočkala nejakého toho náznaku akcie s príchodom Jakea Thorna záhadného nového študenta. Jeho príchod neprinesie nič dobré a dianie v mestečku sa čoskoro obráti hore nohami. 

Ale treba autorke nechať, že tematiku anjelov spracovala na počudovanie dobre. Nie veľa spisovateľov vykreslí anjelov niečím viac ako len strohým opisom okrídlených bytostí. Vykreslila ich nie ako bytosti s páperovými krídelkami a svätožiarami ako vystrihnutí z katalógu na akési gýčové vianočné ozdoby. Objavujú sa tu skutočné informácie o anjeloch ako o Božích posloch a bojovníkoch. Niekto si to možno ani neuvedomí a dačo sa o nich počas čítania aj priučí.
Jediným čo ma držalo pri čítaní tejto knihy a nedovolilo mi ju odložiť a nevrátiť sa k nej boli Bethanyni anjelskí súrodenci, archanjel Gabriel a Ivy. Ktorí v tomto príbehu reprezentovali skutočne Božích poslov na rozdiel od ich mladšej sestry Bethany, ktorá bola neskúseným mladým anjelom a na rozdiel od svojich súrodencov na zemi nikdy nebola. 

Na mňa Beth pôsobí až príliš naivne. Charakterom mi pripomínala Bellu z už spomínaného Twilightu. S Bellou ju spája aj jej „šikovnosť“ a takisto snaha ochraňovať a zachraňovať všetko vo svojom okolí aj keď v konečnom dôsledku je to ona, ktorá potrebuje záchranu. 

Zato jej vyvolený, Xavier je stelesnením dokonalého priateľa, gentleman no ak ide o mňa bol až príliš perfektný čo mu vzhľadom na zázemie z ktorého pochádza nezazlievam no i tak sa mi nechce veriť, že v tej dokonalosti sa nenájde ani malilinká chybička. Nie nadarmo sa vraví nikto nieje dokonalý.


No našla sa aj mužská postava ktorá ma zaujala ba dokonca som si ju obľúbila a tou bol Gabriel. Na rozdiel od svojej mladšej sestry Beth sa väčšinou nejakému bližšiemu kontaktu z ľuďmi stráni pretože pre anjelov je nejaký hlbší vzťah s ľuďmi neprípustný ba dokonca zakázaný no i napriek tomu neunikne pozornosti väčšiny dievčat vo svojom okolí.


Ak by som to mala zhrnúť asi by som túto knihy nezaradila medzi moje top knihy no rozhodne by som ju ani nezatracovala je to celkom príjemné oddychové čítanie ak máte radi romantické teen príbehy. A čo sa týka mňa už len zo zvedavosti ako to celé bude pokračovať určite siahnem aj po pokračovaní.

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že komentujete moje články, veľmi si to cením. Snažím sa na každý komentár, skôr či neskôr odpovedať. :) Prosím vás, nepoužívajte v komentároch vulgárne a urážlivé slová.